marec 08 2022 0Comment

Konstrukcija pilotov: postopek in morebitne težave

Pilotiranje je tehnika gradnje globokih temeljev, ki se uporablja za prenos obremenitve stavbe na globoke močne plasti pod zemljo. Piloti so običajno stebri s prečnim prerezom okrogle ali kvadratne oblike iz armiranega betona, lesa, jeklo-betonskih kompozitnih materialov. Zabijejo jih v zemljo, dokler njihova konica ne doseže trde plasti zemlje. Osnova stavbe se naslanja na kapico pilotov, ki so ravne površine, pritrjene na pilote. Obremenitev se nato po pilotih prenese na plasti spodaj.

Plitvi ali globoki temelji

Plitvi temelji se uporabljajo, kadar so površinska tla dovolj močna, da prenesejo naložene obremenitve. Če je globina temeljev večja od širine temelja stavbe, gre za globok temelj. Globoki temelji se pogosto uporabljajo za prenos obremenitev zgradb globlje v tla.

Pogoji, v katerih se uporabljajo globoki temelji: 

  • tla z relativno šibko nosilnostjo, 
  • tla z ekspanzivno glino (se krčijo/nabreknejo),
  • tla občutljiva na erozijo. 

Pilotni temelji

Pilotni temelj je opredeljen kot niz stebrov, zgrajenih ali vstavljenih v tla za prenos obremenitev v globino. Pilot je dolg cilinder, sestavljen iz močnega materiala, kot je npr. beton. Piloti so potisnjeni v tla, da delujejo kot stabilna podpora za strukture, zgrajene na njih. Prenašajo obremenitve s konstrukcij na trde plasti, kamnine ali tla z visoko nosilnostjo. 

V tem članku bomo raziskali tehniko gradnje pilotov in z njimi povezane gradbene probleme.

Osnovni koraki načrtovanja vgradnje pilotov

  • Piloti so zasnovani tako, da se najprej izračuna obremenitev, ki se ji mora vsak pilot upreti. To dobimo tako, da skupno obremenitev temeljev delimo s številom pilotov.
  • Ko je obremenitev vsakega pilota izračunana, se pretvori v osno napetost. Ta osna napetost mora biti manjša od dovoljene nosilnosti pilota.
  • Nosilnost stebra zaradi upogibanja se oceni tako, da se najprej izračuna kritična obremenitev in se nato primerja z delujočo obremenitvijo na stebru. Slednja mora biti manjša od delujoče obremenitve.
  • Nazadnje, nosilnost stebra zaradi tornega upora ocenimo tako, da pomnožimo površino stebra s koeficientom hrapavosti. Ta upor mora biti večji od dejanske obremenitve pilota.

Težave pri konstrukcijah z vrtanimi piloti

V nadaljevanju je nekaj večjih težav, s katerimi se soočamo med gradnjo pilotov.

Propad jekla ali betona

Betonski in jekleni deli pilota se lahko med gradnjo poškodujejo. Poleg tega imajo lahko tudi nekaj začetnih napak.

Da bi to premagali, je treba med postopkom izdelave in vgradnje pilota paziti. V vseh fazah gradnje je treba zaposliti kvalificirano delovno silo. Poškodovan pilot se morda ne bo mogel upreti želeni obremenitvi.

Zrušitev stranic pilotov

Stranice pilotov se lahko zrušijo, če ohišje ni nameščeno ali ni pravilno zaprto. V takih primerih je treba poskrbeti za ustrezno nego.

Naselitev sosednjega območja

Med zabijanjem pilotov nastajajo vibracije. Te vibracije lahko povzročijo zvišanje pornega tlaka vode v okoliških tleh, kar bo nato zmanjšalo njihovo stabilnost. Zato je treba v takih primerih ustrezno paziti.

Prekomerna voda v luknjah

Podzemna voda lahko priteče v jame za pilote, kar lahko povzroči tudi prekomerno količino vode v luknjah. Da bi odpravili to težavo, je treba uporabiti bentonitno brozgo ali jekleno ohišje.

Gradnja s piloti ima svoje izzive a še več prednosti

Gradnja s piloti je zahteven konstrukcijski poseg, pri katerem moramo biti pozorni na veliko stvari. Vendar z vgradno pilotov stabiliziramo tla, kar pomeni brezskrbno postavitev objekta na določenem območju.

Za več informacij nas lahko kontaktirate na info@diate.si.

Tags: Diamantno rezanje, Diamantno vrtanje

Write a Reply or Comment